Translate

28 Ekim 2013 Pazartesi

Nöroloji nedir?



“Ne doktorusunuz?” “Nöroloji” “İşte bana çok gerekli, bu günlerde çok sinirlerim bozuk… ” “Yok, ben Psikiyatri uzmanı değilim. Nöroloji, yani beyin ve sinir hastalıkları” “Tamam, benim boyun fıtığım var, ameliyat dediler, ben de çekiniyorum…Yok bu Nöroşiruji ile ilgili yani Beyin Cerrahisi, ben nöroloji doktoruyum”.
-Eee o ne demek, neye bakıyor?
-Nöroloji, beyin ve sinir hastalıkları, sinir sisteminin cerrahi olmayan hastalıkları ile ilgilenir. Bayılma, titreme, felçler, bunama, başağrısı gibi konularla ilgilidir.
Aman, ne zormuş işiniz!”
Nöroloji hastası ve hastanın yakını olmak çok zordur. Çünkü pek çok nörolojik hastalık süregendir, hastalık tam şifa bulmaz, çoğu zaman ilerleme, kötüleşme olur, bu durum da hasta yakınının işini zorlaştırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder